سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تولیدکننده داکت اسپلیت، چیلر و تهویه مطبوع

فروشگاه تولیدی انواع سیستم های تهویه مطبوع، داکت اسپلیت، فن کویل، چیلر، مینی چیلر، هواساز و تجهیزات سردخانه ای با امکان خرید اینترنتی و ارسال به سراسر کشور
نظر

 

داکت اسپلیت چیست؟

همه ما بالاجبار برای گرمایش و سرمایش واحدهای مسکونی خود، از وسایل گوناگون بهره می بریم. یکی از شناخته ترین این ابزارها، داکت اسپلیت است. داکت اسپلیت ها یکی از بهترین ابزارهای تهویه مطبوع محسوب می شوند. قصد داریم در این مقاله شما را با داکت اسپلیت، نحوه عمکلرد و فعالیت آن، انواع داکت اسپلیت ها، نصب این ابزار، مزایا و معایب داکت اسپلیت، برندهای آن و راهنمای خرید اشاره کنیم.

داکت اسپلیت را بشناسیم

اسپلیت ها و کولرهای گازی را تقریباً همه می شناسند. دستگاه هایی در ابعاد و تنوع گسترده که وظیفه رساندن دمای محیط به میزان مطلوب را بر عهده دارند. اسپلیت ها را می توان نسل بعدی کولرهای گازی دانست که با انجام برخی تغییرات امکان گرمایش محیط در فصل سرما را نیز دارند. اما در اینجا می خواهیم شما را با نوع جدیدتری از اسپیلت ها، یعنی «داکت اسپلیت» آشنا کنیم.

داکت اسپیلت را در اصطلاح اسپیلت کانالی، نوع بروز شده و خاصی از اسپیلت ها است که عملکرد متفاوتی نسبت به نسل قدیمی خود دارد. به بیان ساده، با کانال کشی انجام شده در بخش های مختلف مثلا یک واحد مسکونی، دمای همه قسمت ها به عدد تعیین شده توسط شما خواهند رسید. مجموعه داکت اسپیلت از دو بخش کلی تشکیل شده است. بخش اول یونیت یا دستگاه خارجی است که به آن کندانسور یا کمپرسور می گویند. بخش دیگر این مجموعه را یونیت داخلی یا هواساز می گویند. اگر از یک یونیت داخلی در واحد مسکونی، تجاری یا اداری خود استفاده کنید، دمای تمامی بخش ها با آن هواساز کنترل خواهد شد.

انواع داکت اسپلیت

داکت اسپلیت ها را بر اساس نحوه عملکرد کمپرسور به دو دسته معمولی و اینورتر دارد دسته بندی می شوند. در نوع اول با رسیدن دما به میزان مورد نظر، دستگاه به حالت خاموش می رود. پس از تغییر محسوس دما، مجددا دستگاه وارد مدار می شود. این مدل داکت اسپیلت ها از کمپرسور on/off بهره می برند. اما نوع دیگر این دستگاه که از کمپرسور مجهز به اینورتر استفاده می کند. مزیت این مدل دستگاه در این است که دستگاه هم دما شدن محیط و دمای مورد نظر، با پایین ترین دور ممکن به کار خود ادامه می دهد. در صورت نیاز به صورت تدریجی شروع به فعالیت می کند. همین خاموش و روشن نشدن مداوم، موجب بهبود 40 درصدی مصرف برق این دستگاه نسبت به حالت معمول می شود.

داکت اسپلیت مجهز به اینورتر، صدای کمتری نیز خواهد داشت. در این دستگاه، با افزودن کویل آب گرم و اتصال آن به موتورخانه و یا پکیج، عملیات گرمایشی به انجام می رسد.

 

کدام مدل و ظرفیت برای من مناسب است؟

پس از انتخاب داکت اسپلیت از میان دستگاه های تهویه مطبوع، نقش یک مشاور متخصص، کارآزموده و مجرب، بیش از پیش خودنمایی می کند. در این مرحله نیاز است که ضمن تماس با متخصصین اهل فن، در صورت امکان بازدید حضوری و در غیر این صورت مشاوره تلفنی به انجام برسد. بررسی محل نصب یونیت داخلی و خارجی و همچنین محل عبور تجهیزات و لوله کشی های مربوطه از جمله اقداماتی است که مشاوران این حوزه به انجام می رسانند. توصیه ما در اینجا استفاده از نظرات و مشاوره های تیم آرتانسیم، به عنوان بزرگترین و بهترین عرضه کننده داکت اسپلیت در ایران و خاورمیانه است.

نصب داکت اسپلیت

اولین موضوعی که در نصب انواع داکت اسپلیت باید مدنظر داشت، فضای مناسب و کافی برای کندانسور یا همان کمپرسور داکت اسپلیت است. ارتفاع مناسب از سطح زمین، مناسب به لوله کشی ها، وضعیت تابش نور خورشید و ... بسیاری دیگر از مسائل در اینجا اهمیت خود را نمایان می سازد. در نصب یونیت داخلی نیز، امکان نصب دستگاه در سقف کاذب با ارتفاع حداقل 25 سانتی متر وجود دارد. نصب این دستگاه در ورودی ها و راهروها امکان پذیر است. نصب، راه اندازی و مشاوره در این حوزه بهتر است توسط متخصصین امر صورت بپذیرد.

 

مزایا و معایب داکت اسپلیت

داکت اسپلیت ها ویژگی های مثبت بسیار زیادی دارند. از جمله آنها می توان به فیلترکردن هوای ورودی به ساختمان، هزینه اولیه پایین تر نسبت به چیلر، امکان بهره بردن از تکنولوژی اینورتر، استفاده از داکت به جای چندین یونیت داخلی، گرمایش مطبوع و کاهش رطوبت نسبت به سیستم های قدیمی اشاره کرد. اما در کنار تمام این ویژگی های مثبت، داکت اسپلیت نکات منفی نیز همراه خود دارد. اولین ویژگی منفی این دستگاه، دمای یکسان تمام بخش هایی است که از یک یونیت داخلی بهره می برند. همین موضوع سبب می شود که در صورت استفاده نکردن از یک فضا، باز هم سرمایش و گرمایش آن بخش نیز انجام شود. نتیجه این موضوع، افزایش مصرف برق خواهد بود. مشکلات دیگر دستگاه نیز می توان به میزان صدای آن و فضای مورد نیاز برای لوله کشی و کندانسور آن اشاره کرد.

البته برای هر کدام از مشکلات و نکات منفی که ذکر کردیم، راه حل های گوناگونی معرفی گردیده است. استفاده از دمپر یا دریچه ترموستاتیکی، استفاده از کانال عایق کشی، جایگذاری دقیق محل نصب یونیت داخلی و ... که تمامی این موارد با استفاده از مشاوره تیم تخصصی آرتانسیم، به عنوان بزرگترین و بهترین عرضه کننده داکت اسپیلت و  فن کویل  ایران و خاورمیانه برای حل نکات منفی داکت اسپلیت قابل انجام است.

برندهای اسپلیت

داکت اسپلیت در ایران و سایر نقاط دنیا تولیدکننده های زیادی دارد. در این میان پیشنهاد ما استفاده از محصولات مجموعه ای است که داکت اسپلیت های خود را بر اساس فناوری روز دنیا، با استفاده از بروزترین تجهیزات و دانش روز تولید می کند. مهندسین و متخصصین شرکت آرتانسیم، ضمن استفاده طراحی و تولید محصولات بر اساس نیازهای شما، بهترین مشاوره ممکن در انتخاب نوع دستگاه تهویه مطبوع، خرید و همچنین نصب و تعمیرات انواع دستگاه ها را در اختیار شما می گذارند.

خرید داکت اسپلیت

برای  خرید داکت اسپلیت  با بهترین کیفیت ممکن و مناسب ترین قیمت آن در ایران، می توانید از طریق وبسایت آرتانسیم اقدام کنید. ویژگی مهم آرتانسیم به عنوان بزرگترین عرضه کننده داکت اسپلیت ایران و خاورمیانه، تنوع بسیار بالای محصولات و همچنین امکان دریافت مشاوره رایگان از این مجموعه است.

تسنیم