سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تولیدکننده داکت اسپلیت، چیلر و تهویه مطبوع

فروشگاه تولیدی انواع سیستم های تهویه مطبوع، داکت اسپلیت، فن کویل، چیلر، مینی چیلر، هواساز و تجهیزات سردخانه ای با امکان خرید اینترنتی و ارسال به سراسر کشور
نظر

 امروز از داکت اسپلیت برای تامین سرمایش و گرمایش در محیط های اداری و مسکونی استفاده می کنند. استفاده از داکت اسپلیت ها در دو دهه اخیر بسیار رواج یافته است. استفاده از داکت اسپلیت ها برای تهویه مطبوع فضای آپارتمان، دفتر کار بسیار مرسوم گردیده است. اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که می خواهید داکت اسپلیت بخرید و لی نمی دانید از چه اسپلیتی یا چه نوع ظرفیتی خرید کنید. کافی است برای خرید داکت اسپلیت از آرتانسیم مشاوره بگیرید. برای نوشتن مقاله داکت اسپلیت چیست و چه نوع کاربردی دارد؟ از سایت تخصصی آرتانسیم تولید کننده انواع سیستم های تهویه مطبوع داکت اسپلیت چیلر فن کویل و هواساز کمک گرفته ایم.

داکت اسپلیت چیست؟

داکت اسپلیت یا همان اسپلیت­های خانگی از رایج­ترین سیستم­های تهویه مطبوع در دنیا می­باشد و تعداد زیادی از افراد برای تهویه هوا به شکل مناسب از این دستگاه بهره می­برند. در حقیقت اسپلیت به شکل کلی از دو بخش یا قسمت کندانسور و هواساز تشکیل شده است و به وسیله مجموعه­ای از لوله­ هایی از جنس مس بهم وصل شده­ اند.

لازم به ذکر است که نباید کندانسور را با کولرهای موجود اشتباه گرفت زیرا کارکرد و همچنین سیستم داکت اسپلیت­ها اساسا با کولر متفاوت است.

در ادامه این مقاله قصد داریم شما را با کارکرد اصلی داکت اسپلیت و همچنین قطعات مهم تشکیل دهنده آن بیشتر آشنا کنیم  پس برای معرفی داکت اسپلیت و کاربرد آن در ساختمان تا انتهای این مقاله با آرتا نسیم تولید کننده انواع داکت اسپلیت ها و سیتم های مطبوع همراه باشید.

داکت اسپلیت­ها انواع مختلفی دارند و و باید خاطر نشان کرد که تولید این نوع محصول در مدل­های مختلفی صورت می­گیرد و هر کدام از آن­ها نیز می­تواند انتخاب و یا گزینه­ای مناسب برای محل استفاده و کاربرد آن باشد.

 

انواع داکت اسپلیت ها

داکت اسپلیت­ها به لحاظ نوع نیرو محرکه کمپرسور، به دو دسته تقسیم می­شوند که شامل دسته معمولی و دسته اینورتر می­باشند.

منظور از اینورتر در حقیقت استفاده از فناوری دور متغیر است که در آن­ها متفاوت می­باشد. می­توان گفت که از بزرگترین وجوه تمایز و اختلاف بین داکت اسپلیت اینورتور و نوع معمولی آن، در سرعت متغیر آن است چون در نوع معمولی این سرعت به شکلی ثابت می­باشد.

برای مطالعه بیشتر درخصوص انواع دستگاه های تهویه مطبوع می توانید مقاله "تهویه مطبوع چیست؟" را از دیگر مقالات آرتا نسیم مطالعه کنید.

مزیت­های مدل اینورتر اسپلیت

از جمله مزیت­هایی که مدل اینورتر اسپلیت دارد می­توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مقرون به صرفه بودن
  • صدای کم
  • سرعت بیشتر در سرمایش و گرمایش
  • داشتن عمر مفید بالاتر

داکت اسپلیت چگونه کار می کند؟

عملکرد این دستگاه شبیه به اسپلیت می­باشد و در واقع تفاوت کولر گازی با اسپلیت تنها در نام این دو است چرا که اسپلیت نام لاتین کولر گازی است و تفاوت چشمگیری بین این دو وجود ندارد.

نام کولر آبی هم بر این اساس نامگذاری گردیده است که در آن برای خنک سازی محیط از آب بهره گیری می­ شود که البته برای کولر گازی نیز همین موضوع صدق می­کند.

در ضمن از گاز­های 22R برای خنک سازی توسط اسپلیت معمولی و 410R برای خنک سازی توسط اینورتر استفاده می­گردد.

همانطور که پیش از این هم اشاره شد، در داکت اسپلیت دو قطعه اصلی که همان کندانسور و هواساز هستند، توسط یک لوله مسی به هم وصل می­شوند و انتقال هوای خنک به داخل هواساز را انجام می­دهند.

بعد از آن نیز با استفاده از فیلتر­های داخل هواساز، هوای تمیز و فیلتر شده با استفاده ازکانال به محیط مورد نظر انتقال پیدا می­کند.

 

اسپلیت از چه قطعاتی تشکیل شده است

از جمله قطعات تشکیل دهنده داکت اسپلیت می­توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کمپرسور
  • پروانه
  • فین
  • دینام
  • فیلتر
  • هواساز
  • کویل
  • سینی
  • اوپراتور
  • دینام و غیره

 

اجزای اسپلیت کدامند

داکت اسپلیت دارای اجزای مختلفی می­باشد اما اصلی ترین بخش آن را یونیت داخلی، یونیت خارجی، لوله ­های مسی، کانال­ها و همچنین دریچه­ های ورود هوا به محیط مورد نظر و ترموستات دیواری تشکیل می­دهند.

در ادامه و بخش پایانی این مقاله به توضیح این بخش­ها و همینطور ارتباط هر بخش با اجزای دیگر می­پردازیم:

لوله مسی: یونیت داخلی و خارجی توسط این لوله به هم وصل می­ شوند و گاز مبرد خنک را هم بوسیله این لوله به یونیت داخلی می­رود.

یونیت خارجی: کندانسور و یا یونیت خارجی در بیرون از ساختمان و در فضاهای باز نصب می­شود و در فرایند سرمایش، گاز مبرد بوسیله کمپرسور در این یونیت خنک می­شود.

 

یونیت داخلی: یونیت داخلی و یا همان هواساز در داخل ساختمان و معمولا در زیر سقف کاذب تعبیه می­گردد و هوای موجود در این یونیت نیز بوسیله فرایند تبادل حرارتی با گاز مبرد خنک می­شود.

دریچه­ ها: در بخش انتهایی کانال­ها دریچه ­هایی تعبیه گردیده اند که هوای سرد و یا گرم را به اتاق منتقل می­ کنند.

کانال­ها: کانال­ها به شکل گرد و یا چهار گوش هستند. کانال ها یونیت داخلی را به دریچه ­ها وصل می­ کنند. همچنین هوای سرد شده را از یونیت داخلی به سمت دریچه و فضای مد نظر هدایت می­ کند.

ترموستات: سرعت کارکرد فن، تنظیم دما و غیره بوسیله ترموستات دیواری مدیریت و کنترل می­شود.

 

نصب داکت

برای نصب، خرید و مشاوره خرید داکت اسپلیت شما می توانید با مراجعه به فروشگاه آرتا نسیم داکت اسپلیت ها را با یکدیگر مقایسه کنید. همچنین جهت مشاوره بیشتر با کادر مجرب آرتا نسیم تماس بگیرید.