سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تولیدکننده داکت اسپلیت، چیلر و تهویه مطبوع

فروشگاه تولیدی انواع سیستم های تهویه مطبوع، داکت اسپلیت، فن کویل، چیلر، مینی چیلر، هواساز و تجهیزات سردخانه ای با امکان خرید اینترنتی و ارسال به سراسر کشور
نظر

داکت اسپلیت، چیلر، مینی چیلر، اسپلیت، کولرگازی، فن کویل، پنکه، کولرآبی و ده‌ها دستگاه دیگر وجود دارد که می‌توانند علاوه بر تهویه هوای محیط منجر به سرمایش و گرمایش آن شوند. در میان این دستگاه‌ها، داکت اسپلیت‌ یکی از رایج‌ترین و پرطرفدارترین دستگاه‌های تهویه هوا به شمار می‌رود. عملکرد داکت اسپلیت تقریبا مشابه کولرگازی است، برخی کارشناسان داکت اسپلیت را نسل پیشرفته کولرگازی می‌دانند. یکی از مزایایی که باعث شده تا بیشتر افراد به سمت خرید داکت اسپلیت بروند، کانالی بودن آن است. کانالی بودن داکت اسپلیت باعث می‌شود تا بتوان هوای هر اتاق را به صورت مجزا کنترل کرد. از این رو گزینه مناسبی برای فضاهای اداری و تجاری خواهد بود. 

داکت اسپلیت از اجزای مختلفی ساخته شده است. سینی درین، فن و الکتروموتور، کویل اواپراتور از مهم‌ترین اجزای یونیت داخلی سیستم تهویه مطبوع هستند. از مهم‌ترین اجزای تشکیل‌دهنده یونیت خارجی هم می‌توان به کمپرسور، شیر منبسط‌کننده مبرد و کندانسور اشاره کرد.

کندانسور داکت اسپلیت

کندانسور یک مبدل حرارتی و خنک‌کننده در داکت اسپلیت است. مبرد بعد از خارج شدن با فشار زیاد از کمپرسور، وارد لوله‌های مسی می‌شود. سپس مبرد به صورت گاز وارد کندانسور می‌شود و به حالت مایع از آن خارج خواهد شد. این مایع بعد از ورود به اواپراتور و گرفتن گرمای محیط به گاز تبدیل می‌شود و مجددا وارد کندانسور خواهد شد. این سیکل، چرخه فعالیت سیستم تهویه مطبوع را نشان می‌دهد. کندانسور در این چرخه نقش بسیار مهمی دارد و به عنوان قلب تپنده این سیستم تهویه مطبوع شناخته می‌شود. 

2

انواع داکت اسپلیت

داکت اسپلیت ها را بر اساس نحوه عملکرد کمپرسور به دو دسته معمولی و اینورتر دارد دسته بندی می شوند. در نوع اول با رسیدن دما به میزان مورد نظر، دستگاه به حالت خاموش می رود. پس از تغییر محسوس دما، مجددا دستگاه وارد مدار می شود. این مدل داکت اسپیلت ها از کمپرسور on/off بهره می برند. اما نوع دیگر این دستگاه که از کمپرسور مجهز به اینورتر استفاده می کند. مزیت این مدل دستگاه در این است که دستگاه هم دما شدن محیط و دمای مورد نظر، با پایین ترین دور ممکن به کار خود ادامه می دهد. در صورت نیاز به صورت تدریجی شروع به فعالیت می کند. همین خاموش و روشن نشدن مداوم، موجب بهبود 40 درصدی مصرف برق این دستگاه نسبت به حالت معمول می شود.

داکت اسپلیت مجهز به اینورتر، صدای کمتری نیز خواهد داشت. در این دستگاه، با افزودن کویل آب گرم و اتصال آن به موتورخانه و یا پکیج، عملیات گرمایشی به انجام می رسد.

نصب داکت اسپلیت

نصب داکت اسپلیت به صورت توکار انجام می‌شود، به همین دلیل گزینه مناسبی برای منازل مسکونی به شمار می‌رود. برای نصب سیستم تهویه مطبوع ابتدا باید محل نصب در فضای داخلی و فضای خارجی را انتخاب کنید. یونیت داخلی باید در محیط داخلی و به صورت توکار نصب شود، یونیت خارجی هم باید در تراس یا پشت بام قرار بگیرد.

یونیت داخلی را درون سقف کاذب نصب کنید، حتما در زمان نصب آن را تراز کنید. تراز نبودن یونیت داخلی موجب عملکرد نادرست دستگاه و نشتی آب می‌شود. بعد از نصب یونیت خارجی در فضای بیرون از ساختمان می‌توانید لوله‌کشی آن‌ را انجام دهید. نصب سیستم تهویه مطبوع نیاز به دانش و مهارت خاصی دارد که شاید کار هرکسی نباشد. بهتر است برای نصب درست و اصولی آن از کارشناسان و تکنیسین‌ها کمک بگیرید.

قیمت داکت اسپلیت

نوسانات دلار و سایر عوامل اقتصادی باعث گردیده تا بازار نوسان بسیار زیادی داشته باشد، از این رو نمی‌توان قیمت دقیق و مشخصی برای داکت اسپلیت عنوان کرد. علاوه بر این موضوع عواملی چون برند تولیدکننده، ابعاد و اندازه سیستم تهویه مطبوع، نوع سیستم تهویه مطبوع، میزان مصرف انرژی هم می‌توانند موجب تغییر قیمت سیستم تهویه مطبوع شوند.

ظرفیت داکت اسپلیت‌ مناسب برای محیط‌های مسکونی، تجاری و اداری حدود 18000 تا 60000 هستند. قیمت داکت اسپلیت با این ظرفیت در برندهای مختلف به طور میانگین بین 20 تا 150 میلیون تومان است.

3

خرید داکت اسپلیت

در حال حاضر برندهای متنوع و زیادی در داخل ایران و خارج از کشور در حال تولید سیستم تهویه مطبوع هستند. هرکدام از این دستگاه‌ها با توجه به ویژگی‌ها و ظرفیت‌های متفاوت، مزایا و معایب متفاوتی نیز دارند. در زمان خرید باید تمام موارد دستگاه از جمله میزان مصرف برق، راندمان و بازده دستگاه، برند تولیدکننده، اندازه و ظرفیت دستگاه، کیفیت قطعات استفاده گردیده، صدای دستگاه در زمان روشن بودن و نوع مبرد آن را با دقت بررسی کنید.

برای  خرید داکت اسپلیت  با بهترین کیفیت ممکن و مناسب ترین قیمت آن در ایران، می توانید از طریق وبسایت بهترین تولیدکننده داکت اسپلیت آرتانسیم اقدام کنید. ویژگی مهم آرتانسیم به عنوان بزرگترین عرضه کننده سیستم تهویه مطبوع ایران و خاورمیانه، تنوع بسیار بالای محصولات و همچنین امکان دریافت مشاوره رایگان از این مجموعه است.

نظرات مصرف کنندگان

  • صدای یونیت داخلی کمی بالاست، اما می‌توان با استفاده از لرزه‌گیر و نصب در سقف کاذب صدای آن را کاهش داد.
  • این سیستم تهویه مطبوع با موتور اینورتر مصرف انرژی بسیار کمی دارد، استفاده از این نوع داکت در مصرف برق صرفه‌جویی می‌کند.
  • قدرت گرمایش و سرمایش داکت اسپلیت به قدری بالاست که برای واحدهایی تا متراژ 150 متر می‌توان از این سیستم تهویه مطبوع استفاده کرد.

سایر سیستم های تهویه مطبوع

در این مقاله در رابطه با داکت اسپلیت، نصب، قیمت و نوع کندانسور آن اطلاعات جامع و کاملی در اختیارتان قرار دادیم. داکت اسپلیت یکی از بهترین و پرقدرت‌ترین سیستم‌های تهویه مطبوع است که امروزه در بیشتر محیط‌های مسکونی، اداری و تجاری مورد استفاده قرار می‌گیرد.

4

یکی از سیستم‌های تهویه مطبوع که استفاده از آن رواج پیدا کرده،  فن کویل  است. فن کویل‌های سیستم‌های ساده‌ای هستند که از دو بخش مبدل حرارتی و فن ساخته شده‌اند. از فن کویل‌ها می‌توان در بخش‌های مختلفی چون ساختمان‌های اداری، مسکونی، صنعتی، تجاری استفاده کرد.

فن کویل‌ها گاهی با عنوان فن کویل یونیت هم شناخته می‌شوند، در روزهای سرد و گرم سال آب درون کویل‌های مسی حرکت می‌کند و با وزیدن هوا از اطراف کویل و برخورد هوا با سطح سرد یا داغ کویل، هوا خنک یا گرم می‌شود. بدین ترتیب می‌تواند موجب گرم شدن یا سرد شدن محیط شود.

برنانیوز